21 Ağustos 2016 Pazar

Özgüven


Herkese merhaba! Benden özgüven hakkında yazı yazmamı isteyen birkaç kişi olmuştu. Ne söyleyeceğim hakkında bir fikrim yok ama başlarsam belki gelir devamı. Umarım biraz faydası olur.

Öncelikle kendini tanıyor musun? İyi veya kötü yönlerinle, fiziksel ya da kişisel tüm özelliklerinle kendini kabul ediyor musun? Seviyor musun? Negatif şeyleri de kendine yakıştırıp onlarla dalga geçebiliyor musun? Hatalarınla kendini sevip seni bugüne getiren şeylerin onlar olduğunu biliyor musun? Eğer bu sorulardan birinde bile biraz düşündüysen bunu yenmeye çalış. İnsan kendini sevince, her adımını özgüvenle atar. Kendini her şekilde kabul ettiğin an,insanın en büyük doygunluğudur bence hayatındaki. Kendini sevdiğinde insanların seni sevmesi kolaylaşır. Biri kolay kolay canını yakamaz.

En önemlisi de hata yapmaktan korkma.  İnsan hatalarıyla büyür. Aldığı risklerle hayatı şekillenir. Özgüvensiz olursan insanların, çevrenin seni ittiği hayatı yaşamaya mahkum olursun. Güven, yürüdüğün yolda sana ışık tutacak ve pürüzleri, çıkmaz sokakları gösterecek sana. 

Ben de korkuyorum bazen, kendimden emin olamıyorum. Örneğin ben geçen sene herkesin içinde dans etmeyi bırakın arkadaşlarımın yanında bile dans edemezdim. Gerçekten bu konuda berbatım. Öyle böyle değil ama artık bu kendi içimde barışmış olduğum ve kendimle dalga geçtiğim bir mesele oldu. İçimden geldiği gibi davranıyorum. Kimse bana bakıp da dalga geçmiyor ya da benzeri bir şey yapmıyor. 

Kendine güvenmeyip yapmaktan vazgeçtiğin şeyler belki de hayatını değiştirecekti. Bu anları, bu minicik anları neden kaçırasın ki? 

Her şeyi göze alarak yaşamamız gerekiyor hayatta evet, ama bazı anlarda bazı şeyleri umursamayı bırakmalısın. Sırtın dimdik, bir şeyleri korkmadan çekinmeden yapmalısın. Kendi sev ve kendine inan. Kendine iyi davran. Görüşmek üzere! 


2 yorum:

  1. Özgüven birazcık cesaretle bağıntılı ki sende çok güzel açıklamışsın. Hayat tek sabşı olan bir bilgisayar oyunu gibi. Korkmayıp dolu yaşamak gerek.

    YanıtlaSil
  2. Gökçe lutfen geri doner misin

    YanıtlaSil